A 10. szülinapját ünneplő Gameloft néhány játékon keresztül szemléltette a forradalmi fejlődést
Mobil Játékok fejlődése - Videó
A Prince of Persia első mobilos verziója például 2002-ben jelent meg. Akkor nagy durranásnak számított, de a Siemens telefon sárga és fekete színeket felvonultató, pixeles grafikáját látva ma már mosolyra görbül a szánk. A nyolc évvel későbbi iPhone verzió ellenben igazi látványorgiát kínál, apró részletekig kidolgozott hercegünk pazar kombókat felvonultatva vág rendet a haramiák soraiban. Beszédesek a számok is: míg 2002-ben egy játék körülbelül 65 KB-ot hasított ki mobilunk memóriájából, addig a jelenlegi fejlesztések 100 MB-nál is többet emésztenek fel a mobilos játékok. Ugyancsak a többszörösére gyarapodott a kijelzők mérete. A régi Nokia telefonok 101 x 80-as kijelzője szinte eltörpül az 1024 x 768-as iPad mellett.